JEPVĢ komanda piedalās “Euroscola” debatēs Eiropas Parlamentā Strasbūrā

Mūsu ceļojums sākās ļoti sniegainā 3. decembra rītā, kad ar mīļo laba vēlējumiem, sapakotām somām un koferiem 24 Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzijas audzēkņi un skolotāji Anna Verza un Feoktists Pušņakovs devāmies tālā ceļā uz Strasbūru.

Tā nu aizsākās garais ceļš, kurš daļai braucēju bija pirmais tāda veida ceļojums. Pirmā diena pagāja, vērojot Lietuvas un Polijas plašumus pa autobusa logu. Nākamajā dienā no rīta apmeklējām Veļičkas sāls raktuves, kuras droši var dēvēt par diezgan neparastu pazemes pilsētu. Apskatījām arī Birkenau koncentrācijas nometni, jo vēsture ir jāredz, turpinājām ceļu tālāk uz Krakovu, kur vietējās gides pavadībā baudījām brīnišķīgo pilsētas centru. Laikam ritot uz priekšu, nonācām Vīnē, kur apmeklējām Habsburgu dinastijas rezidenci – Šenbrunnas pili – un, protams, izstaigājām arī pašu pilsētu. Tālāk mūsu ceļš veda cauri Čehijai, kur apciemojām Brno zoodārza iemītniekus, bet vakarā vietējā gida pavadībā apskatījām Prāgas skaistākās vietas. Pirms ierašanās Eiropas Parlamentā paviesojāmies arī Vācijā, kur aplūkojām nelielo pilsētiņu Nirnbergu, kura mūs, jauniešus, ļoti piesaistīja ar to, ka tās centrā atrodas no viduslaikiem saglabājies ciematiņš. Vēlā vakara stundā beidzot ieradāmies Strasbūrā. Jau agri no rīta devāmies uz Eiropas Parlamenta galveno – “Louise Weiss” – ēku, lai izietu drošības kontroli un lielajā Eiropas Parlamenta plenārzālē ieņemtu deputātu vietas. Pēc oficiālajām apsveikuma runām Eiropas Parlamenta administrācijas pārstāvji sniedza informāciju par Eiropas Parlamentu un Eiropas Savienību un atbildēja uz jauniešu uzdotajiem jautājumiem. Tālāk pārstāvim no katras skolas vienas minūtes laikā bija jāiepazīstina pārējie dalībnieki ar savu valsti un skolu. Mūsu skolu lieliski pārstāvēja Ausma Dzerkale (12.D). Vēlāk visi projekta dalībnieki sadalījās 6 dažādās debašu grupās, kur katrai no tām bija atsevišķa tēma, un devāmies uz komisiju sēžu telpām. Pēc debatēm atkal visi satikāmies plenārzālē, kur pārstāvji no sešām grupām iepazīstināja visus ar izstrādātajiem priekšlikumiem par attiecīgo tēmu. Pārējiem bija iespēja izteikt savu viedokli balsojot – piekrītot, nepiekrītot, atturoties. Pusdienu pārtraukumā mums bija iespēja pārbaudīt savas zināšanas un piedalīties erudīcijas spēlē “Eurogame”, kuras laikā sadraudzējāmies ar citiem jauniešiem, jo bija jāveido komandas no 4 cilvēkiem, kuri nāk katrs no savas valsts.

Lai gan Eiropas Parlaments bija galvenais mūsu ceļojuma mērķis, ikviens guvām neaizmirstamu ceļojumu pa dažādām Eiropas valstīm, kur tika iegūts daudz pozitīvu emociju. Mūsuprāt, šis ceļojums katram paliks atmiņā vēl ļoti, ļoti ilgi. Vēlamies pateikt milzīgu “paldies!” skolotājiem Annai Verzai par vārdos neizsakāmu atbalstu, palīdzību, iedrošināšanu visa projekta laikā – gan ceļā līdz uzvarai konkursā, gan brauciena laikā – un Feoktistam Pušņakovam par kopā būšanu un uzmundrinājuma vārdiem. Pateicamies arī mūsu lieliskajam gidam Tomam Gulbim, kas ir arī vēstures skolotājs un kurš mūs izglītoja Eiropas vēsturē, ekonomikā un politikā, soļoja ar mums neskaitāmus kilometrus pa brīnišķīgajām pilsētām. Paldies šoferīšiem Daiņiem, kas ļoti profesionāli un droši mūs izvizināja pa Eiropas ceļiem un uzmundrināja garajos sastrēgumos. Paldies arī visiem komandas biedriem par prieka, smieklu un kolosālu atmiņu pilnu nedēļu!

Lauma Tumašova (11.DK), Kristiāna Skutele (12.D) un Santa Jukša (12.AH)

print

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.